
Vooral de verkoop van de Toyota Prius zit in de lift; de hybride bolides tekenden voor een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden toen de productie bijna volledig stokte door de tsunami in Japan.
General Motors verwelkomde toen de teleurgestelde Toyota-klanten met open armen, maar nu blijkt dat loyaliteit nog bestaat en ze weer in een Japanner willen rijden. General Motors staart in april 2012 naar een verkoopdaling van 8 procent ten opzichte van een jaar daarvoor. De andere concurrent, Ford Motor Company verkocht 5 procent minder auto’s.
Zuiniger auto
Het herstel van Toyota is vooral te danken aan de cashcows Prius en Camry. De verkopen zitten in de lift, het marktaandeel is weer op normaal niveau en dit alles zonder spectaculaire kortingen te geven. Sterker nog; de verkopen stegen spectaculair terwijl Toyota minder geld uitgaf aan kortingen ten opzichte van vorig jaar. Analisten schrijven de autonome groei toe aan de stijgende benzineprijzen waardoor consumenten, zelfs in Amerika, aangemoedigd worden om een zuiniger auto te kopen. Zelfs een Toyota Prius.
Laat wat van je horen