Toyota en BMW hebben plannen om te gaan samenwerken bij de ontwikkeling van technologie voor dieselmotoren en hybrides, zo blijkt uit Japanse kranten, die zich baseren op financieel analisten.
Volgens een rapport van J.P. Morgan zou Toyota dieselmotoren verkrijgen van BMW in ruil voor hybride technologie. “We zien het als zeer positief voor Toyota, omdat door hogere productieaantallen van hybride systemen de kosten kunnen worden verlaagd en het onderzoek en de ontwikkeling kan worden geïntensiveerd. Bovendien kan Toyota zijn verkopen verhogen door een ruimer aanbod aan dieselmodellen,” zegt J.P. Morgan analist Kohei Takahashi. Volgens Takahashi kunnen beide autofabrikanten profiteren van hun respectievelijke sterke punten en het kan Toyota helpen om de negatieve effecten van de hoge wisselkoers te verkleinen. (Bron: Detroit News)
Bron: carros.nl
Gelukkig staat het hier normaal maar op diverse andere websites staat alsof Toyota moet leren hoe ze en hybrides en diesels moeten leren maken alsof BMW daar beter in is.
Wat veel mensen niet weten ook autojournalisten niet is dat er ontzettend veel word samengewerkt en dat je als koper of rijder niet weet wat er eigenlijk in je auto zit.
Het GDI van mitsubishi tref je onder allerlei andere namen aan als Fsi bijvoorbeeld. En Honda’s vtec onder namen als vvti en dvvti etc.
Traction control, abs, vsa, dark vision, etc etc zijn patenten van honda motor co de eerste 2 uitgevonden in 1959 ver voordat bosch het in 1975 uitvond.
De duitse autoindustrie lijkt veel te hebben uitgevonden maar als je de echte geschiedenis induikt kom je er al gauw achter dat de nazi’s alle door duitse en oostenrijkse constructeurs met joods bloed uitgevonden items op arische duitsers hebben gezet.
Een ervan was Josef Ganz die was slim en stuurde al zijn patenten de wereld over, echter de macht van de nazi was en is nog steeds groot met agressieve marketing maken ze ons nederlanders ook tot hun volgelingen