
Al even geleden zagen we Toyota’s troef in het bedrijfswagen-segment. De ProAce komt naast zijn Franse en Italiaanse broertjes op de markt en komt in meerdere uitvoeringen.
De ProAce is de Japanse inbreng in het kwartet van de Peugeot Expert, Citroën Jumby en Fiat Scudo. De nieuwe ProAce is de opvolger van de HiAce en komt in twee lengtes en twee dakhoogtes. Wat motoren betreft is er de keuze uit drie krachtbronnen.
De middelgrote bedrijfswagen heeft een laadvermogen van 5m3, 6m3of 7m3 en er kan maximaal 1.200 kilo meegezeuld worden. De toegang tot het laadruim is op verschillende manieren bereikbaar. Zo biedt Toyota de mogelijkheid om de ProAce met één of twee schuifdeuren uit te rusten. Aan de achterzijde kun je kiezen voor twee achterdeuren of een achterklep.
Op motorisch vlak kun je kiezen uit drie dieselmotoren. De lichtste is een 90 pk sterke 1,6-litermotor die zijn 180 Nm bij 1.500 toeren al vrijgeeft. De middelgrote is een 2,0-liter die 128 pk en 320 newtonmeters in de schaal legt. De sterkste variant is een 163 pk sterk exemplaar, met 320 Nm bij 2.000 toeren. Standaard is Toyotas besteller voorzien van mistlampen, dagrijverlichting, elektrisch bedienbare ramen, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, VSC, EBD en ABS.
De PROACE kan worden besteld met wielbasis van 3 meter (L1) of van 3,12 meter (L2) en met een dakhoogte van 1,94 meter (H1) of 2,28 meter hoog (H2). Wat combinaties betreft is de korte uitvoering alleen met een dakhoogte van 1,94 te krijgen. De L2 met lange wielbasis is ook met de hogere dakhoogte te krijgen.
In september moet de ProAce in de Nederlandse showrooms staan. Prijzen worden tegen die tijd bekend gemaakt.
Bron: autoweek.nl
Laat wat van je horen