We knallen er direct in met de conclusie van een artikel in AutoWeek: ‘De Toyota Auris Hybrid Touring Sports is de beste keuze binnen de bijtellingscategorie van 14 procent’. Het grootste autoblad van Nederland vergeleek de Auris Hybrid Touring Sports met de Peugeot 308 en de Volvo V40.
De hybride-aandrijflijn van de Auris Hybrid versus de twee dieselmotoren dus. De Toyota klopte de concurrentie onder meer op het praktijkverbruik: 4,5 l / 100 km. Hieronder staan nog een aantal quotes uit het artikel én het volledige stuk. Veel leesplezier!
Veiligheid
• “De Toyota maakt in deze test dus korte metten met het veiligheidsimago van Volvo.”
• “De Toyota remt automatisch bij snelheden tot 80 km/h. De Volvo houdt het bij 50 km/h al voor gezien.” (Pre-Collision System)
• “De Peugeot blijkt echter niet te bestellen te zijn met de veiligheidssystemen die in dit segment al gemeengoed zijn geworden. Onbegrijpelijk.”
• “De Toyota remt automatisch bij snelheden tot 80 km/h. De Volvo houdt het bij 50 km/h al voor gezien.” (Pre-Collision System)
• “De Peugeot blijkt echter niet te bestellen te zijn met de veiligheidssystemen die in dit segment al gemeengoed zijn geworden. Onbegrijpelijk.”
Diesel of hybride?
• “De vraag is of zo’n diesel bij een hoog jaarkilometrage nog steeds een beter alternatief is.”
• “Bovendien blijkt dat de twee diesels in deze test niet kunnen opboksen tegen de benzinehybride versie van Toyota.”
• “Bovendien blijkt dat de twee diesels in deze test niet kunnen opboksen tegen de benzinehybride versie van Toyota.”

Hybride aandrijflijn
• “Tegelijk dwingt de perfecte samenwerking tussen benzine- en elektromotor – nog steeds een technisch hoogstandje – respect af.”
Uitrusting
• “Alles erop en eraan tegen een goede prijs.”
• “De Auris heeft als enige van de drie een automaat aan boord.”
• “De Auris heeft als enige van de drie een automaat aan boord.”
Infotainment
• “Toyota heeft het beste infotainmentsysteem.”
• “Het systeem werkt niet alleen logischer, maar ook sneller dan dat van de concurrentie.”
• “Het systeem werkt niet alleen logischer, maar ook sneller dan dat van de concurrentie.”

Gebruikskosten
• Praktijkverbruik Auris Hybrid (4,5 l/100 km) lager dan de 2 diesels.
• 4 van de 5 sterren; rest 3
• 4 van de 5 sterren; rest 3
Restwaarde
• 8,5; rest 8,0
bron: toyota.nl
Laat wat van je horen