
via blog.toyota.nl > De scheurkalender kan uit de kast, want het duurt nog ongeveer een jaar voordat Toyota’s FT-86 op de markt komt. En er is inmiddels iets meer bekend over Toyota’s eerste sportauto sinds de Supra. Nog 364, 363, 362 dagen…
Nieuwe beelden zijn er nog niet, maar we kunnen wel iets meer vertellen over wat zich onderhuids bevindt. Voor de 2,0 liter krachtbron maakt Toyota gebruik van de knowhow van het Japanse Fuji Heavy Industries. Zij leveren namelijk de basis voor de boxermotor. Da’s een hele platte motor waarbij de cilinders niet rechtop achter elkaar staan, maar plat tegenover elkaar liggen. Toyota zou Toyota niet zijn, als er niet een flinke dosis zuinigheidstechnologie in zou zitten. Dit is aan boord in de vorm van Toyota’s nieuw ontwikkelde D-4S injectiesysteem. Wat is daar nou zo bijzonder aan? Heel simpel! De trekkracht gaat omhoog, het verbruik gaat omlaag en de milieuprestaties worden weer verder verbeterd. Een speerpunt bij Toyota.
En door de lage constructie van de boxermotor kan deze laag in auto worden ingebouwd. Het zorgt voor een laag zwaartepunt, wat bijdraagt aan een lekker stabiele wegligging. Tel je daarbij de achterwielaandrijving op én het differentieel met beperkte slip, dan heb je genoeg ingrediënten voor een echte sportauto.
Bron: blog.toyota.nl
Laat wat van je horen