Bron: autoblog.nl: Dit jaar toonde Toyota op de Autosalon van Genève de FT-86 Open Concept. Een GT86 die iets afnam in hoogte – van 1.285 mm naar 1.270 mm – maar in de basis gewoon dezelfde achterwielaangedreven sportcoupé bleef, alleen nu met een stoffen klapdakje. De in Pure Bright White gespoten dakloze moest natuurlijk een voorbode zijn op de GT86 Cabrio. Gelopen race, dachten we, die komt er wel.
Wel, als we een verslag over toekomstige Toyota-modellen van Automotive News mogen geloven (leestipje) ziet het er niet goed uit voor de cabrio. De kosten voor de ontwikkeling zouden namelijk niet in verhouding staan tot de verkooppotentie. Kortom, te duur en een té kleine afzet markt. Ergens heeft een boekhouder in Japan een streep door het project gezet.
Ze maken bij Automotive News trouwens ook meteen korte metten met het gerucht over een turbogeblazen versie van de GT 86/ Scion FR-S (de Amerikaanse versie). Iets waar we al rekening mee hielden, daar de GT86 zich niet bepaald leent voor grote turbo-installaties en de auto met zijn huidige 200 pk weinig te kort komt. Maar een kleine boost middels een KERS-achtig-hybridesysteem sluiten we nog steeds niet uit.
Als we even teruggrijpen op eerdere uitspraken van het brein achter de GT86, hoofdingenieur Tetsuya Tada, komt een cabrio ook helemaal niet voor op zijn droomlijstje. Die ziet meer in een sedan en eventueel een shooting brake.
Bron: autoblog.nl
Laat wat van je horen