
De waterstof aangedreven FCV-R die we tijdens de Autosalon van Genève voor het eerst presenteerden, is pas het begin van wat er allemaal gaat komen. Want als het aan ons ligt, produceren we over enkele jaren duizenden waterstofauto’s per jaar.
We zijn al de grootste fabrikant van hybridevoertuigen wereldwijd, maar daar blijft het niet bij. “Wij bereiden ons voor om in 2020 10.000 waterstofauto’s per jaar te produceren”, zegt Didier Leroy, president van Toyota Motor Europe.
Rijden op waterstof
Het zijn met name de hoge kosten en diverse belemmeringen, zoals het tanken van waterstof, die zorgen voor een lange aanloopfase. Het rijden op waterstof moet voornamelijk voor particulieren interessant worden. Dan komen de aantallen vanzelf, precies zoals het met hybride- en 100 % elektrische auto’s is gegaan.
2015
Vanaf 2015 gaat het daadwerkelijk gebeuren, want dan rolt de eerste, van de FCV-R afgeleide auto uit de fabriek. Met een aandrijflijn waar 20 jaar keihard aan is gewerkt en die alleen waterdamp als ‘uitstoot’ produceert, hebben we nu al een streepje voor. En dat hebben we nodig als we óók de grootste fabrikant van waterstofauto’s willen worden.
bron en tekst: blog.toyota.nl
Jammer dat Toyota aan haar groene superauto’s altijd een belachelijk koetswerk aanmeet. Kan dat ECHT niet anders ?
Opvallen kan ook door een mooi design van het koetswerk te maken ! Kopieer misschien eens van andere merken !!