
Ja deze week hadden we al meerdere berichten over de trouwe rijders van Toyota. Dit keer nog een bericht vai blog.toyota.nl > Eens een Toyota, altijd een Toyota. Geen enkel ander automerk heeft zo’n trouwe schare berijders. Mediahypes of niet. Bijna 2 op de 3 particuliere Toyota-rijders hoeft niet na te denken waar ze hun volgende auto kopen. Weer bij Toyota. En daarmee staan we volgens een onderzoek van het vakblad Automotive in Nederland opnieuw duidelijk bovenaan op het gebied met merktrouw.
Wat maakt een merk jouw merk? Daar zijn talloze studies naar verricht, al dan niet wetenschappelijk onderbouwd. Maar wij weten al jaren uit ervaring dat het een lastige combinatie is van kwaliteit, betrouwbaarheid, prijs, service en (tegenwoordig ook) duurzaamheid. En op al die vlakken weigeren we consessies te doen. Sterker: we hebben er zelf nog een aan toegevoegd: Loyaliteit. Waar anderen het liefst zwijgen over terugroepacties, vertellen wij gewoon wat er aan de hand is. Heel open, heel eerlijk.
En die opstelling wordt dus gewaardeerd. Toch hadden we ons kunnen voorstellen dat de loyaliteit van Toyota-rijders een knauw had opgelopen door de mediahypes van het afgelopen jaar – ook al waren deze ongegrond. Maar dat is dus niet zo. Liefst 60% van de particuliere Toyota-rijders heeft nu al bepaald dat zijn volgende auto gewoon wéér een Toyota is. Zo hoefde de familie Boudewijns ook niet lang na te denken. Ze ruilde afgelopen week een Corolla met bijna 5 ton (!) op de teller in voor een Full Hybrid Prius.
Rijd jij Toyota en ben je ook zo’n merktrouwe Toyota-rijder? Bijvoorbeeld omdat je nog nooit iets anders hebt gereden? Of omdat je misschien al meer dan 30 jaar in dezelfde Toyota rijdt? Laat het ons weten!
Bron: blog.toyota.nl
Laat wat van je horen