
’s Werelds grootste autoproducent Toyota wil meer slagkracht krijgen door een reorganisatie van het managementteam. Het aantal directieleden wordt van 27 naar 11 teruggebracht, zo geeft Toyota-voorzitter Akio Toyoda woensdag aan bij de bekendmaking van een nieuwe langetermijnstrategie.
Met deze maatregel hoopt de Japanse onderneming het besluitvormingsproces te versnellen en wereldwijd sneller in te kunnen spelen op de opinies van klanten. Daarnaast zal Toyota zich ook sterker richten op de opkomende markten. De bedoeling is om daar tegen 2015 de helft van de totale verkoop te realiseren. De verschillende terugroepacties waarmee de autofabrikant te maken had, maakten het bedrijf bewust van “de noodzaak om een duidelijke visie naar voren te brengen”, zo klonk het. Voorts kondigde Toyota aan dat het tegen 2015 een tiental nieuwe hybridemodellen op de markt zou brengen.
Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/belga/guid/Belga43253834.aspx
Laat wat van je horen