Je auto rijdt er niet beter van. Of slechter. Maar de wetenschap dat je in een model rijdt van het meest waardevolle automerk ter wereld, is tóch leuk. Vinden wij dan, niet gehinderd door enige trots en (bestaat dat woord?) bedrijfschauvinisme.
Want Toyota is – net als vorig jaar – opnieuw becijferd als het meest waardevolle automerk, gevolgd door onze alliantiepartner BMW (stek 2) en Volkswagen (3). We doen het zelfs beter dan merken als McDonalds, Disney en Coca Cola! Dat staat te lezen in het merkenoverzicht van Brand Finance. Volgens Brand Finance was Toyota in 2013 26 miljard dollar waard, dit jaar is die waarde gegroeid naar een duizelingwekkende 35 miljard dollar. Dat is een groei van bijna 35%.
Brand Finance stelt de lijst overigens samen op basis van de huidige merkwaarde én de winstverwachtingen. Zaken als activa en passiva worden niet meegenomen in de berekeningen.
De volledige lijst staat trouwens hier. Welke automerken nog meer in de top-50 staan? Mercedes-Benz, Ford, Nissan en Honda.
Bron: blog.toyota.nl
Laat wat van je horen