
Dankzij een onderzoek van Booz & Company werd duidelijk dat Toyota het afgelopen jaar 9,9 miljard dollar heeft uitgegeven aan innovatie, meer dan Google of Apple. Maar als we de keus aan respondenten overlaten, dan kiest men voor Apple als meest innovatieve bedrijf.
Maar liefst 80 procent van alle respondenten gaf aan Apple in de top drie van de meest innovatieve bedrijf ter wereld te plaatsen. Apple scoort hiermee veel beter dan Google, die door 43 procent van de respondenten in de top drie werd geplaatst.
Apple gaf in 2011 ‘slechts’ 2,4 miljard dollar uit aan Research & Development (R&D), omgerekend een slordige 2,2 procent van alle verkopen. Google gaf 5,2 miljard dollar uit aan onderzoek, dat is ongeveer 13,6 procent van alle verkopen die Google in 2011 wist te realiseren. Automerk Toyota wint het echter van de twee tech-giganten, met een uitgave van 9,9 miljard dollar aan R&D. Dat is 4,2 procent van alle verkopen.
Bron: groen7.nl
Laat wat van je horen