De productie van de Mirai wordt in de komende twee jaar verviervoudigd, zo geeft de autobouwer tijdens een presentatie nabij Tokio aan. Het merk wil in 2017 op jaarbasis 3000 stuks bouwen.
Remmende factor
De beperkte productiecapaciteit voor de waterstof-aandrijflijn vormt momenteel een remmende factor. De fabrikant claimt al meer vraag dan auto’s te hebben voor de Mirai. In Japan alleen zijn al binnen enkele maanden 1500 orders getekend. De auto is momenteel alleen in de Verenigde Staten (California) leverbaar, maar komt nog dit jaar in Japan uit, terwijl de verkoop in een select aantal Europese markten wordt opgestart. Nederland zit daar nog niet bij, aangezien er nauwelijks infrastructuur voor het tanken van waterstof is.
Overigens gaat de Mirai in China niet in de verkoop. De door Toyota toegepaste koolstofvezel brandstoftanks voldoen in dat Aziatische land niet aan de overheidseisen. Ginds mag waterstof alleen in stalen tanks worden opgeslagen
bron: telegraaf.nl
Laat wat van je horen