Daarmee groeide het marktaandeel van Toyota Motor Europe (TME) tot 5,3 procent. Ten opzichte van dezelfde periode in 2018 noteerde Toyota een groei van 2,6 procent. Dat kan niet in de schaduw staan van Lexus, dat 9,4 procent groeide.
Dat de Japanners lekker bezig zijn is geen al te grote verrassing, want de merken hebben de laatste tijd veel goed ontvangen modellen gelanceerd. Toyota heeft de al genoemde Corolla en een verse RAV4, terwijl Lexus mag pronken met de UX en de ES.

Hoewel hybrides in de rest van Europa niet zo overweldigend vertegenwoordigd zijn als in de Nederlandse Toyota-verkopen, nemen ze toch meer dan de helft van het totaal voor hun rekening. Voor heel Europa komt het aandeel van de elektrisch ondersteunde modellen op 52 procent, terwijl in West-Europa 62 procent van de auto’s van Toyota en Lexus van zo’n aandrijflijn is voorzien.
Het totaal aantal in Europa verkochte TME-hybrides nam met 16 procent toe. In het geval van de RAV4 en UX is dat aandeel trouwens nog groter: deze modellen zijn in respectievelijk 80 en 90 procent van de gevallen voorzien van een hybridekracht.
Bron: Autoweek.nl
Laat wat van je horen