
Na Amerika is nu Europa aan de beurt. We hebben het over een nieuwe manier van reclame maken. Dat doen we samen met Shazam, de applicatie die muziek herkent.
Op de Duitse televisie maken we deze zomer reclame voor de Full Hybrid Yaris. Tot zover niks aan de hand. Alleen vragen we in de commercial gebruikers van Shazam de applicatie op hun smartphone te activeren. De app luistert naar de muziek van de commercial en herkent deze. Normaliter leidt Shazam vervolgens de gebruiker naar meer informatie over het nummer dat herkend wordt. Maar in het geval van onze commercial wordt de gebruiker doorgestuurd naar een Duitse site waarop al onze Full Hybrid modellen te zien zijn!
Camry
Al eerder werkte we samen met Shazam. Bijvoorbeeld in de commercial van de Toyota Camry (zie het tweede filmpje hieronder). Kijkers die Shazam activeerden en de applicatie zijn werk lieten doen, kwamen met hun smartphone terecht op een site waarop meer informatie over de Camry stond. Ze konden zelfs een Camry winnen. Vooralsnog blijft de Shazam-reclame in Europa voorbehouden aan Duitsland. Maar als het een succes wordt, kan het zomaar gebeuren dat we ook op de Nederlandse televisie deze nieuwe manier van reclame maken introduceren: interactief!
bron : blog.toyota.nl
Laat wat van je horen