Merkwaarde Toyota groeit!

Toyota top ranking world

AMSTERDAM –  De merkwaarde van autofabrikanten groeit dit jaar harder dan van alle overige merken. Dat blijkt uit een ranking van Interbrand. De waarde van de automerken neemt met 8,1% toe, terwijl bedrijven als Coca-Cola en Apple gemiddeld 2,6% stijgen. De meest waardevolle autobouwer is Toyota, die in de overall-lijst de elfde positie inneemt.

Het merk Toyota vertegenwoordigt een waarde van 278 miljoen dollar, zo stelt Interbrand. Het Japanse bedrijf stijgt 6% in waarde en blijft daarmee nipt Mercedes voor. De Duitsers nemen de tweede positie in de automotive lijst in, de twaalfde plek in het overall-overzicht.

Bron: telegraaf.nl

Reacties

  1. De hierboven vermelde merkwaarde ad € 278 miljoen dollar is onjuist.
    Interbrand waardeerde Toyota in februari 2011 op afgerond 26 miljard dollar en Millward Brown, een ander onderzoeksbureau op 24 miljard dollar. In het overzicht van Millward Brown is Toyota ook de nummer 1 onder de autofabrikanten terwijl BMW daar de nummer 2 is.

Laat wat van je horen

*