
Rijders van een Toyota zijn het meest trouw aan hun merk. Automobilisten die een ander merk overwegen, denken het vaakst aan een Volkswagen. Dat blijkt uit de Grote Consumenten Enquete van WDM Nederland. Bij particuliere kopers van nieuw auto’s staat Toyota nog altijd op de eerste plek. Daarna volgen de luxe merken BMW, Audi en Volvo, gevolgd door Volkswagen.
Smart en Mini weinig populair
Rijders van een Smart en een Mini zijn het minst enthousiast, rond de 40% van hen denkt bij een volgende auto aan een ander merk.
Opel
In het A-segment (de kleinste auto’s) is Opel het populairste merk. In het B-, C- en D-segment staat Toyota bovenaan.
Merklenloyaliteit particulieren
Plek | Merk |
1 | Toyota |
2 | BMW |
3 | Audi |
4 | Volvo |
5 | Volkswagen |
6 | Skoda |
7 | Alfa Romeo |
8 | Mercedes |
9 | Opel |
10 | Peugeot |
11 | Saab |
12 | Citroën |
13 | Ford |
14 | Honda |
15 | Lexus |
16 | Mazda |
17 | Renault |
18 | Suzuki |
19 | Fiat |
20 | Nissan |
21 | Seat |
22 | Kia |
23 | Daihatsu |
24 | Dacia |
25 | Hyundai |
26 | Mini |
27 | Chrysler |
28 | Mitsubishi |
29 | Smart |
Bron: rtl.nl
Laat wat van je horen