Supertrots! We hebben meer dan 10 miljoen keer een hybride auto verkocht! Dat wil zeggen: een hybride auto zónder stekker. Wel zo makkelijk. En dat blijkt dus uit de torenhoge verkopen.Toyota Hybrid is here to stay! Dat is wel duidelijk nu Toyota Motor Corporation bekend heeft gemaakt dat het ruim 10 miljoen hybride auto’s verkocht heeft. In Nederland staat de groene teller inmiddels op 119.000 exemplaren (tot en met 31 januari 2017, inclusief Lexus). Nederland is dus gek op onze hybride modellen waaronder de populaire nieuwe crossover Toyota C-HR (foto onder).
77 miljoen ton CO2 minder de lucht in
Al die hybride auto’s van ons hebben naar schatting geleid tot een CO2-besparing van, zit je?, 77 miljoen ton! Dat is in vergelijking tot de emissie van hetzelfde aantal gelijkwaardige benzineauto’s. De brandstof die al die hybride rijders hebben bespaard, is niet minder indrukwekkend, namelijk 29 miljard liter! Jullie hebben de wereld dus een stukje schoner gemaakt. Een mooie gedachte toch?
Geen gedoe met stekkers en snoeren
Behalve dat een hybride auto van Toyota milieuvriendelijker is dan een normale benzineauto of dieselauto, is-ie ook relaxter. Je beschikt namelijk standaard over een automaat. En dus hoef je in het alsmaar drukker wordende Nederlandse verkeer niet te schakelen. En zodra dat kan, rijdt een hybride Toyota volledig elektrisch en nagenoeg geruisloos. Opladen? Welnee. Dat doet een hybride Toyota helemaal zelf. Geen gedoe met stekkers en snoeren dus.
Het zoveel mogelijk beperken van de milieueffecten van auto’s en de productie ervan, is voor Toyota al jaren prioriteit.
Prius, hybride icoon
In 1997 bracht Toyota zijn eerste Full Hybrid op de markt, de Prius. Inmiddels wereldwijd hét hybride icoon. Al in 1997 brachten we onze eerste hybride auto op de markt, de Prius. Vanaf dat moment heeft Toyota de innovatieve technologie doorvertaald naar vele andere modellen, zoals de Yaris en Auris. Inmiddels kun je in Nederland kiezen uit 8 hybride Toyota’s!
Rijplezier
Behalve zuinig moet een hybride auto ook rijplezier bieden, vinden we bij Toyota. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het lage zwaartepunt en ‘double wishbone’-wielophanging achter van bijvoorbeeld de huidige Prius. Het meer dynamische weggedrag is verder grotendeels te danken aan het nieuwe TNGA (Toyota New Global Architecture) platform.
Bron: www.blog.toyota.nl
Laat wat van je horen