Toyota Verso koning van de AutoWeek Tevredenheids Trofee

Toyota_Verso_Nieuws_autoweek 2012 Tevredenheids

De Toyota Verso is door de Nederlandse consument opnieuw uitgeroepen tot beste MPV en is daardoor in zijn segment wederom winnaar van de AutoWeek Tevredenheids Trofee 2012. Het geeft de Toyota Verso de officieuze status van ‘Koning van de AutoWeek Tevredenheids Trofee’; niet alleen werd de MPV uitgeroepen tot klassewinnaar van de jaren 2001 tot 2007, ook staat het model sindsdien steevast op het podium, en vrijwel altijd op de hoogste trede. En dat doet geen enkel ander model hem na.

Sowieso presteert Toyota opnieuw het onmogelijke door met maar liefst 3 modellen in de overall top 10 van de AutoWeek Tevredenheids Trofee te staan. Naast de Verso, vinden we daar ook de Auris en Yaris terug.

Hybride modellen scoren opnieuw bijzonder goed

De hybride modellen scoren als vanouds extreem goed in de AutoWeek Tevredenheids Trofee. Dat is dit jaar niet anders. In de compacte middenklasse staat de Auris – in Nederland bijna alleen nog als extreem zuinige hybride verkocht – op de 2e plaats en neemt de hybride Prius de 4e plek in. Beide modellen worden alleen voorgegaan door de Lexus CT 200h. De Yaris, waarvan de nieuwe hybride uitvoering ook ongekend populair is, scoort in zijn klasse een schitterende 4e plaats.

De loftuitingen van de Nederlandse consumenten staan niet op zich. Nog los van het feit dat de hybride Toyota’s steevast hoog scoren bij de AutoWeek Tevredenheids Trofee, heeft de TÜV, de Duitse keuringsinstantie, de hybride Auris en de hybride Prius de afgelopen twee jaar uitgeroepen tot meest probleemloze auto’s van Duitsland.

Extreem betrouwbaar, weinig onderhoudskosten

Het is niet voor niets dat Toyota verder inzet op de uitrol van hybride auto’s, zoals de Prius Plug-in Hybrid en de Prius Wagon. Deze zijn niet alleen veel zuiniger en schoner dan conventioneel aangedreven auto’s, maar bovendien extreem betrouwbaar en gebruiksvriendelijk gebleken. Ook zijn de onderhoudskosten van hybride modellen bijzonder laag door het ontbreken van onderdelen als de distributieriem en startmotor én gaan bijvoorbeeld de remmen van een hybride auto veel langer meegaat dan van een conventionele auto.

Bron: toyota.nl