Invloedrijke erkenning voor nieuwe Toyota Camry

Toyota Camry 2012

Het Amerikaanse consumentenmagazine Consumer Reports heeft de nieuwe Toyota Camry het belangrijke predicaat ‘recommended’ (‘aanbevolen’) gegeven. Een dergelijke uitspraak wordt door de industrie als de meest betrouwbare en begeerlijke beschouwd. Consumer Reports is een uitgave van de non-profitorganisatie Consumers Union en weigert adverteerders in het blad. Ook koopt de redactie op eigen kosten testauto’s. Dit alles om een volledige objectiviteit te kunnen waarborgen en fabrikanten geen kans te bieden om invloed uit te oefenen op de testuitslagen. In het verleden heeft Toyota over het algemeen op gunstige kritieken van het magazine kunnen rekenen, maar in 2007 liet de redactie weten het merk Toyota scherp in de gaten te houden. Dit was na problemen met de Tundra pick-up, Lexus GS en de V6-variant van de vorige generatie Camry. De huidige en volledig vernieuwde Camry is in oktober op de Amerikaanse markt gekomen.

 De belangrijkste punten die tot de aanbeveling hebben geleide zijn ‘een mooier interieur, een scherper weggedrag en verbeterd brandstofverbruik’. De Toyota Camry is in de afgelopen 14 jaar 13 jaar de best verkochte sedan in de VS geweest, en Toyota is er alles aan gelegen deze positie vast te houden. Voor 2012 wordt de verkoop geraamd op 360.000 stuks. Het absolute recordjaar was 2007 met 473.108 verkochte exemplaren.

Bron: Telegraaf.nl