Toyota Diji: gepersonaliseerde auto in de toekomst

Diji toyota geneve 2012

Je zult ‘m niet zomaar op de weg zien, maar de Diji van Toyota biedt wel een interessante blik in de toekomst. Personaliseren staat daarin centraal.De sterke opkomst van digitale communicatie en sociale media is Toyota zeker niet ontgaan. Daarom toont het merk tijdens de Autosalon van Genève de Diji. Bij dit concept staat centraal wat de bestuurder wil uitdragen. Primair is dit doordat het exterieur in feite een soort beeldscherm is, waarop boodschappen en afbeeldingen kunnen worden weergegeven. Door middel van bijvoorbeeld een smartphone kunnen dergelijke zaken van afstand geregeld worden.

Het uiterst futuristische interieur functioneert ook als een soort display-ruimte, dat naar gelang de stemming van de bestuurder aangepast kan worden. Navigatie-informatie wordt door middel van augmented reality aan de rijder getoond, ondersteund door een holografische weergave van een soort persoonlijk assistent, die ook de stembegeleiding verzorgt. Ook kan de Diji contact zoeken en communiceren met andere voertuigen en locaties in de omgeving.

Bron autoweek.nl