Toyota wint Customer Centric DNA Award

Number one Toyota

Santpoort, 24 mei 2011; Toyota wint in de categorie ‘Automotive’ van de Customer Centric DNA Awards 2011. Dit is een publieksprijs voor de meest klantgerichte ondernemingen van Nederland, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt. De Customer Centric DNA Awards zijn een initiatief van BearingPoint Consulting en TNS Nipo. Doel van deze award is het erkennen en belonen van de organisaties die het meest klantgericht ondernemen. Op 24 mei is tijdens een uniek evenement duidelijk geworden dat Toyota door de Nederlandse consument wordt gezien als meest klantgerichte automotive voor 2011.

Gemiddeld genomen is de Nederlandse consument erg positief over de manier waarop auto dealers de klant centraal stellen. Vooral het gedrag van de werknemer wordt zeer gewaardeerd wat resulteert in een hoge mate van aanbeveling en een hoge betrouwbaarheid binnen deze industrie. Ondanks het grote aantal merken binnen deze industrie bevindt het merendeel van de merken zich binnen een range van 10 punten op de Customer Centricity index. Toyota steekt boven de andere merken uit daar de Nederlandse consument Toyota als beste waardeert op 5 van de 6 indicatoren van Customer Centricity. Deze waardering zorgt ervoor dat Toyota in de top 3 van alle 61 onderzochte bedrijven eindigt. Binnen automotive is Toyota de winnaar van de Customer Centric DNA Award 2011. Toewijding aan Customer Centricity en consistentie is wat de Nederlandse consument verwacht en waarmee Toyota zich onderscheidt. Toyota zegt het niet alleen maar doet het ook; het zit in hun DNA!

Toyota is geselecteerd op basis van hun Customer Centric performance gemeten op basis van zes indicatoren zoals proces performance, medewerker performance, consistente dienstverlening, consistente merkbeleving, kwaliteit van webcare, klant aanbevelingen (via b.v. social media) en vertrouwen. Het onderzoek is uitgevoerd door TNS Nipo in 8 verschillende industrieën.

Winnaars in de overige categorieen zijn:
 Mobiele telefonie: KPN;
 Banken: ASN Bank;
 Verzekeraars: Univé;
 Internet: XS4ALL;
 Energie: Delta;
 Automotive: Toyota;
 Olie&Gas: Total;
 Supermarkten: Jumbo.

De Awards zijn uitgereikt aan de winnaars tijdens een spectaculair event op Duin & Kruidberg waar Customer Centricity centraal stond

Bron: www.autobranchesignalen.nl