Toyota meest waardevolle automerk

Toyota staat op de tiende plek in de Top 100 Best Global Brands en is daarmee het meest waardevolle automerk. Mercedes-Benz en BMW volgen op plaats elf en twaalf. Andere automerken in de lijst zijn Honda (20), Volkswagen (34), Ford (42), Hyundai (43), Audi (51), Porsche (64), Nissan (65), Kia, (83), Chevrolet (89) en Ferrari (98).

Apple

Volgens de Top 100 Best Global Brands was Coca Cola dertien jaar lang het meest waardevolle merk, maar in 2013 is de frisdrankfabrikant van de troon gestoten door Apple. Google is Coca Cola eveneens voorbij gegaan en staat tweede.

Merkwaarde

Interbrand publiceert dit jaar voor de veertiende keer de Top 100 Best Global Brands: een ranglijst die merken rangschikt op basis van de merkwaarde.

De financiële waarde van een merk wordt bepaald door te kijken naar onder meer de bekendheid van het merk, de loyaliteit van klanten aan het merk en de kwaliteit die mensen toedichten aan het merk.

Bron: telegraaf.nl