Toyota is electrifying

Electrifying Toyota

Via blog.toyota.nl > Of de autorijder klaar is voor elektrisch of hybride rijden? Een onafhankelijk Europees onderzoek onder 5.000 consumenten toont aan van wel. En het mooie is: de Europese autorijder noemt Toyota als bekendste merk in de categorie zuinige en milieuvriendelijke auto’s.

Wat wil het geval: EurotaxGlass en marketingonderzoeksinstituut Harris Interactive publiceerden onlangs de resultaten van hun onderzoek ‘Electrification of the Automotive Industry – the European Consumer’s View’. Hieruit bleek niet alleen dat dertig procent van de ondervraagden interesse toont in elektrisch en hybride rijden. Maar ook dat vijftien procent Toyota noemt als belangrijkste merk in deze categorie voertuigen. Dat lijkt misschien niet veel. Maar onze belangrijkste hybride concurrent werd door slechts 1 op de 16 mensen genoemd. Dat plaatst dit cijfer in een ander perspectief.

Verder bleek dat ons vlaggenschip op het gebied van zuinig rijden – de Toyota Prius – verreweg het bekendste hybride type is. Geen ander model kon daarbij ook maar in de buurt komen.

De resultaten bevestigen nogmaals ons vertrouwen in de hybride automobielmarkt. We hebben al dik meer dan drie miljoen hybride auto’s gebouwd. En gaan dan ook graag vooral op dezelfde ‘groene’ voet hiermee door.

Bron: blog.toyota.nl