Met deze 6 features gaat de Toyota C-HR ook jouw hart veroveren

Eind 2016 is het zover. Dan zorgen we voor sensatie in het crossover C-segment. Dat doen we met deze C-HR, een afkorting van Coupé High Rider. Met deze zes eigenschappen gaat de Toyota  C-HR ook jouw hart veroveren. Check de features

1: Ontwerp een unieke crossover, luidde de opdracht

In deze crossover wil je gewoon gezien worden. De C-HR is een écht dynamisch rijdende crossover met onderscheidende coupéstyling. Kijk maar eens naar die lijnen, zelfs stilstand lijkt hij al te rijden De opdracht van Toyota-topman Akio Toyoda was dan ook heel helder: ontwerp een unieke crossover. Toyoda gaf zijn ontwerpers en technici de nodige vrijheid om dit te bereiken.

toyota-c-hr-blog-03

2: Extreem laag zwaartepunt

Is het heel verwonderlijk dat we de C-HR hebben ingeschreven voor de 24 Uur race van de Nürburgring? Nee toch? Want de C-HR heeft een laag zwaartepunt en je voelt dus goed aan hoe de auto reageert. Dat komt allemaal door het nieuwe TNGA-platform (Toyota New Global Architecture). Daarnaast biedt de TNGA-techniek ook heel veel stijfheid wat de stuurprecisie weer ten goede komt.

toyota-c-hr-blog-02

3: Bijzondere details

We noemden de sportieve coupéstyling al even, maar in het ontwerp hebben we ook enkele bijzondere details aangebracht. De wielkasten worden bijvoorbeeld extra benadrukt en in de C-stijl hebben we portiergrepen weggewerkt. De koplampen met Full LED-techniek zijn heel herkenbaar, waardoor je de C-HR direct herkent.

toyota-c-hr-blog-04

4: Toyota Safety Sense standaard

Aan veiligheid geen gebrek, want Toyota Safety Sense is standaard. Je kan vertrouwen op Pre-Collision System (botspreventiesysteem), Lane Departure Alert (rijstrookassistentie), Road Sign Assist (verkeersbordenherkenning), Pedestrian Detection (voetgangersdetectie) en Adaptive Cruise Controle. Ook de automatische grootlichtassistent Automatic Highbeam is van de partij.

toyota-c-hr-blog-05

5: Hybride aandrijflijn

Hij is niet alleen sportief maar ook zuinig dankzij een state-of-the-art hybride aandrijflijn, die we kennen van de Toyota Prius. Hij bestaat uit een 1,8 liter viercilinder benzinemotor en een elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 90 kW (122 pk). De hyperefficiënte hybride aandrijflijn is lichter, krachtiger en betrekt je nog meer bij het rijden. De ‘thermische efficiency’ van het motorblok bedraagt maar liefst 40 procent, wat ongekend hoog is voor een benzinemotor. Er is nog meer motorkeuze, want je kan de C-HR straks ook krijgen met een gretige 1,2-liter viercilinder turbomotor met 85 kW (115 pk) gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een comfortabele CVT-automaat. Kies je voor een uitvoering met de CVT-automaat dan kun je deze ook met All Wheel Drive bestellen.

6: Laadsnoer? Niet nodig!

Geen gedoe met snoeren, want een Toyota hybride hoef je niet zelf op te laden. Het systeem regelt alles zelf, bijvoorbeeld tijdens het remmen waarbij remenergie wordt opgeslagen in de accu.

bron: blog.toyota.nl